reklama

Najväčšia nočná mora

Vďaka pán Giger - vaša tvorivá činnosť poznačila jedno malé dievčatko do konca života...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (29)

Už by som na to bola takmerzabudla. Veď som predsa veľké dievča, tmy ani príšer sa nebojím (ak nemám právestav písania hororovej poviedky – vtedy sa bojím aj sama seba) a jediné,čo mi naháňa strach, je nedokončená bakalárka a blížiace sa štátnice.A predsa to tak nebolo vždy, vlastne... možno o svojej duševnejvyspelosti klamem aj seba samú. To, že nebudem normálna, vedeli moji rodičiaodkedy som bola dieťa. Keď totiž malé dievčatká našich susedov pozerávalivečerníčky, Filmárika a Filmušku s Bambuľkou, ja som zívala a tešilasa na večer. Večer predsa išlo niečo pre mňa. Večer išli Votrelci! Už akosedem-osemročná som demonštratívne odmietla námietky svojich rodičov, že som nasledovanie hororov ešte malá a s rukami vbok som sa vysmiala trápnemuFreddymu z Nočnej mory v Elm Street. Toho uja sa mám akože báť?Rozprávky! Gremlins? Bábiky! Hellraiser? Pch, masky musel robiť nejaký amatér.Filmami môjho detstva bolo sväté trio Terminátor + Predátor + Votrelec. Nozatiaľčo prvé dva filmy boli príjemným sci-fi spestrením nudného večera, tenposledný moja naivná detská duša až tak ľahko nestrávila...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Trpím totiž extrémne živou predstavivosťou.Dnes už je to len fajn, poviedky sa potom píšu oveľa ľahšie. Ale vysvetlite sedemročnémudieťaťu, že tá čierna ohavná príšera, ktorá vylieza ľuďom z brucha naozajnemôže existovať. Veď tí ľudia vo filme o nej nevedeli takisto ako ja,našli ju vo vesmíre (vedela som, že vesmír existuje a je viacmenejneznámy, tak prečo byt tam taká obluda nemohla žiť?) a keď ju mohli nájsťoni, prečo by sme nemohli aj my? Tieto otázky som mala zakódovanév podvedomí zakaždým keď som si ľahla po filme spať a aj keď som tútotému sama so sebou nerozoberala, v hĺbke duše som vedela, že až takénemožné to nie je... veď aj malá Newt na príšery neverila, maminka jej vravela,že príšery neexistujú. Ale oni sú, však Ripleyová?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"Áno sú, Newt..."

A čo prišlo v noci pofilme, na to sa mi až ťažko spomína. Bála som sa. Bála som sa tak strašne, žesom bola celá pokrytá studeným potom napriek tomu, že som bola celá schovanápod paplónom a jediné čo mi trčalo von, bol kúsok nosa, aby som vedeladýchať. Aj to ma stálo veľa námahy. Hodiny a hodiny som v panickejhrôze načúvala zvukom tichej izby. Občas puklo niečo v drevenom stolíku,občas sa niečo ozvalo zvonku, občas zavŕzgala posteľ. Panebože, čo keď jeVotrelec zavesený na stene nad mojou posteľou a len čaká kedy vystrčímhlavu von? Nesmiem!!! Niekedy to bolo také kritické, že som zadržiavala dychaby som lepšie počula to ticho navôkol.Nie.... veľký votrelec v izbe nemohol byť. Ten by narobil viac hluku.A potom mi to napadlo – čo keď mám v izbe toho malého rýchlehopavúčika, ktorý kladie ľuďom votrelské vajcia do hrude? Prisaje sa mi na tvár,do úst mi vopchá tú svoju trubicu a cez ňu mi do tela nakladie zárodky tejohavy!!!! Stupeň môjho vydesenia musel byť nesmierny, pretože som niekedynedokázala zaspať celú noc. Podarilo sa mi to až nadránom, keď už bolov izbe trochu svetla. A potom...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Potom som z toho vyrástlaa dnes Votrelcov obdivujem – skvele natočený sci-fi film so skvelonavrhnutou hlavnou príšerkou. Alebo som si to aspoň dlho myslela.

No keď som na jednej stránkenarazila na tento obrázok...

Obrázok blogu


...uvedomila som si, že to vôbec nieje za mnou. Ak by som dnes videla takúto napodobeninu votrelca zavesenú nastene paneláku, asi by sa mi od strachu v tej chvíli zastavilo srdce. Ach, pán Giger,keby ste len vedeli...

Veronika Senková

Veronika Senková

Bloger 
  • Počet článkov:  85
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Dôverčivá mladá študentská duša so starosvetským citom pre krásu a spravodlivosť. V duchu výroku "Hodně čti, piš, přemýšlej, aby ses uměl vyjádřit až budeš chtít." sa snažím veľa čítať a odteraz už aj hádam čo najviac písať. Zoznam autorových rubrík:  Mytológia ála Celtic~Musique~.::Fantazmagorónne::.Dve besné a čo sa pridáÚvahyTolkienPoéseŠkolaHerný kolotočObrazy a grafikyKOMIXNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu